Medarbetarguide ?
Personalhandbok
Varför? Ett bra tillfälle att ta tag i känsliga saker, som man borde ha tagit beslut om, och f?dem nedtecknade. Om något saknas, till exempel policies, rutinbeskrivningar eller blanketter ger vi förslag. Förenklar
de nödvändiga uppdateringarna ?allt p?ett ställe. Ger
delaktighet ?genom tillgång till information skapas delaktighet och
motivation hos medarbetarna. Kvalitetssäkrar
?en personalhandbok är ett stöd för medarbetare och chefer i
personalfrågor samtidigt som den hjälper till att kvalitetssäkra
processerna. Sparar
tid för alla ?lättillgänglig
med sökbar information, inget letande i datorer och i pärmar, inga onödiga
diskussioner eller frågor. Säkerställer
att alla har samma, information om de policyn och rutiner som gäller för
medarbetarfrågor. Vägleder
?en personalhandbok är ett hjälpmedel för såväl chefer som för
medarbetare. Den är ett utmärkt verktyg för att informera om de policyn och
rutiner som gäller för medarbetarfrågor i din organisation. Ett bra tillfälle att ta tag i känsliga saker, som man borde ha tagit beslut om, och f?dem nedtecknade. Om något saknas, tex. vad gäller policyn eller blanketter ger vi förslag. En
personalhandbok ska, förutom att ge vägledning, fungera som en
uppslagsbok åt både chefer och medarbetare i personalfrågor, olika
policyn, företagsinformation, arbetsrätt, rutiner etc. Den ska vara lättillgänglig,
lättläst, enkel att söka i och enkel att uppdatera. . |